Thursday, April 30, 2009

sometimes we share, sometimes we don't

to all my blog reader,,i'm sorry
di kesempatan ini aku nak meminta maaf kepada sesiapa yang telah atau sedang menanti post bru di blog aku ni,,mntk maaf la tp aku mmg camni nk wat cane,,ader byk pekara yg bermaen kat kepala hotak aku skrg ney tp xseme aku bley kongsi ngn korang,,seme bnde nie bkn aib atau sumthing pon tp hti aku stil ckp xnk kongsi aper yg aku rse ngn korang,,jd x byk pekara yg bley aku tulis kat cni,,xkn aku nk tulis ngarut, nnt pembaca setia blog aku(klu ader ah) da xbermnt nk bce blog aku ntuk kesekian kalinyer,,aku xnk la perkara g2 terjadi,,hehe,,

di saat aku tulis post nie sebenarnya aku bru je lps abis chat ngn dzakwan, seorang kawan yg dah trigger aku ntuk tulis post nie,,apa yg kami chat td ialah sumthing psl mse depan. hasil drpd tue aku xtaw samada aku nk atau x melihat dungun membangun di mse akan dtg,,sekarang dgun mmg la xbyk pusat membeli belah, tempat entertainment(boling, wayang, etc),dan laen2 tempat yg selalunya ader kat bndar2 besar,,tp dgun skrg bley thn la cuaca dye, xbyk berlaku pencemaran, jln xjam sbb knderaan xbyk, dan dgun bley dikatakan satu tempat yg tenang dan sesuai ntuk rest in peace,,hehe bkn meninggal tp rehat dan mnjalani kehidupan seharian ngn aman tanpa merase tertekan seperti ape yg brlaku di bndr besar(kos hidup tggi, traffic jam, semngt kejiranan xde, etc)..aku redha je ah aper nk jd ngn mse dpn dungun kesayangan aku nie,,yg pntg aku hrp dungun membangun dgn baek tanpa merosakkan lagi anugerah ALLAH yg dah sedia rosak skrg nie,,amin,,.

lagi aper yang aku chat ngn dzkwan td ialah pasal kawen,,tjuk yg dah mnjadi perbualan kami sejak beberapa hri lpas,,hehe dgr je psl kawen msti ader yg da pkir negatif,,tp aper yg aku da chat ngn dzkwn td ialah sebenarnya kawen nie bkn hnya setakat di katil,,tp kawen nie merangkumi semua dan boleh memberikan satu impak yang besar kedalam hidup kte,,sebelum kawen kte mgkin bley pergi join member g tgk gigs tp lps kawen xkn la nk tggl bni kat umh sorg2(kesian kat bni meroyan sorg2,,),,lagi sebelum kawen semua gaji kte bley enjoy dan beli aper sje yg kte ske tp lps kawen da xbley coz kte msti kne save ntuk tanggungn kte gak,,xkn la nk sruh bni ngn ank kelaparan kat umh,,klu dah kawen mkn pki bni ngn ank2 kne jge,,dlu mse mule2 bekenan msti bni pki lawa kn??xkn dah dpt nie nk biar dye pki baju samer je tiap hri,,ank pon sme gak, bg pendidikan kat ank tu kan tggngjwb kte,,dri tadika smpai la grade kat u(cbe la kre brape byk duit da abis kat c2),,x cmpur lgi belnja laen,,jd buat semua kat luar sne,,pastikan dri anda btul2 bersedia dlu sblum melangkahkan kaki ke alam perkahwinan, bak kte dzkwn td,'biar pitih bt0l2 kaw2 dlu',,tp perkahwinan ttp bkn hnya pada duit semata mata,,pndi2 la korang pkir, kan aku da ckp kawen ni merangkumi semua, pastikan anda bersedia mnghadapi impak dri perkahwinan tue sebelum berkahwin,,

ok,,nie je ah bnda yg aku nk kongsi ngn korang wat mse nie,,dri aper yg dah aku tulis td, hrp korang ambek iktibar dan hrp post nie pon dpt memberi impak kat dri korang(cam perkahwinan gak la lbh krg post aku nie,,hehe),,renung2kn la erk,,

6 comments:

  1. "tp aper yg aku da chat ngn dzkwn td ialah sebenarnya kawen nie bkn hnya setakat di katil,,"

    kah3..lelaki kena fiker masa depan gni..baru laa gentleman..adi, kamoo laa kwn baikku dunie akhirat..hek3..kekgi pas nikoh aku igt nak duk dgun..kite jadi jiran keyh?? haha..

    ReplyDelete
  2. mmg la,,tp kte kne gak pkir ap yg aku ckp tue, klu pkir psl katil pah ceroh bkn gentleman tp giler seks,,haha

    thanx coz anggp aku g2,,ekg besor klu mg jd jiran aku best gok,,tamb0h ah aw0k dgun,,hehe sebeloh umh aku nie kan ad umh tgh wat doh,,booked ah slalu,,mg ambek hok btul2 tepi umh aku,,ahahahah

    ReplyDelete
  3. hak3..breh2..aku nok duk dlm umh bas hri tu ah..mu igt x g?? hek3..

    ReplyDelete
  4. igt ah,,tp xd0p doh leni,,
    ekg mg wat mri ah bas se cni,,
    klu bley kaler biru pe hok aritu ah
    ader calor bekas accident sket,,
    ahhahahahaahahhaah,,.

    ReplyDelete
  5. hak3..sng gop gitu opp?? anok ramai sng nok wt jln g mane2..keh3..

    ReplyDelete
  6. salam and dropped by..
    hohohoho..
    sungguh menarik entry ini..
    hahahaha..
    aper2 pon all the very best...
    :)

    ReplyDelete